Jak stworzyć dobry Layout ?

To pytanie, które zadają sobie osoby przygotowujące wszelkiego rodzaju publikacje. Na początku tego artykułu poruszę podstawowe kwestie tworzenia efektownego layoutu, a następnie przedstawię kilka rozwiązań, które mogą zainteresować wielu webmasterów.

Layout
- to angielskie słowo, które w jednym zdaniu można wytłumaczyć jako szata graficzna publikacji, w skład której wchodzi rozplanowanie elementów, krój pisma, kolorystyka, układ nagłówka i stopki.
W przypadku strony internetowej dobry layout powinien charakteryzować się:
  • przejrzystą formą,
  • czytelnym tekstem,
  • intuicyjną obsługą,
  • szybkim załadowaniem,
  • łatwością wprowadzania zmian.
Przejrzystość formy
- jest dobrze rozpoznanym tematem, którym od lat zajmują się działy DTP i reklamy popularnych czasopism. Jeśli tworzysz stronę firmową, powinieneś:
  • wyeksponować logo firmy,
  • umieść w widocznym miejscu slogan identyfikujący firmę,
  • wyróżnić tytuły i nagłówki,
  • zrezygnować z elementów odwracających uwagę od treści.
Czytelność tekstu
- to najistotniejszy parametr dobrego layoutu. Aby tekst był czytelny należy pamiętać o następujących zasadach:
  • dobierz odpowiedni do medium publikacji krój i rozmiar czcionki,
  • zastosuj kontrastowy kolor tekstu w stosunku do tła publikacji,
  • tło umieszczone pod tekstem powinno być jednolitego koloru,
  • linie tekstu nie powinny być zbyt długie.
Intuicyjna obsługa
- jest kluczowym elementem strony internetowej. Jeśli chcesz aby odwiedzający zapoznał się z informacjami zamieszczonymi na witrynie nawigacja powinna być przemyślana oraz powinna się dobrze komponować z szatą graficzną.
Szybkość załadowania
- nikt nie lubi czekać na pobierającą się stronę. Jeśli zastosujesz niezoptymalizowaną grafikę możesz zniweczyć cały trud włożony w przygotowanie witryny. Sprawdź jak dużo kB zajmują twoje grafiki i spróbuj je zoptymalizować dobierając odpowiednią ilość kolorów, wielkość oraz format Obecnie najlepszymi formatami graficznymi do zastosowań internetowych są JPG, PNG, GIF.
Łatwość wprowadzania zmian
- to cecha dobrze zaprojektowanej wewnętrznej struktury strony internetowej. Dobrą praktyką jest rozdzielenie warstwy treści umieszczaną w HTML od warstwy prezentacji, którą umieszczamy w oddzielnym pliku CSS. Także wydzielenie ze strony nagłówka oraz stopki do osobnych plików, które później dołączamy za pomocą języków skryptowych do strony zawierającej treść pozwala łatwiej modyfikować zawartość witryny internetowej.

 

 

 

HOME -- O NAS -- LOGOTYP -- OPAKOWANIA -- LAYOUT -- WIZYTÓWKI -- PAPIER FIRMOWY -- BANERY REKLAMOWE -- BANERY www -- ULOTKI -- KONTAKT

 

Copyright © by Marek Pruszkowski | Afisz Design.pl

stat4u